Autor:
Patryk Gruszczyński

Projektowanie stron internetowych Świdnica
05 października 2024

Jak znaleźć możliwości budowania lokalnych linków

Jak znaleźć możliwości budowania lokalnych linków

 

Poszukiwanie potencjalnych linków jest kluczowe dla sukcesu każdej kampanii budowania linków, ponieważ stanowi fundament dla kolejnych etapów: kontaktu, budowania relacji, wzmiankowania, a ostatecznie uzyskania linku. Jako specjalista SEO lub właściciel firmy DIY musisz mieć solidny proces odkrywania i oceny potencjalnych możliwości podczas pracy nad kampanią lokalnego link buildingu. Oto kilka strategii, które stosujemy, aby znaleźć możliwości linkowania dla naszych klientów z Multisub.

 

Zasady przewodnie przy poszukiwaniu linków

 

Nie wszystkie linki są równe. Jednak w lokalnym SEO link, który może wydawać się „bezwartościowy” w tradycyjnej kampanii, może mieć znaczącą wartość w lokalnej kampanii budowania linków. Autorytet domeny Domain Authority i Page Rank nie powinny być najważniejszymi metrykami przy kwalifikowaniu potencjalnych stron. Ważne pytania, które warto zadać podczas poszukiwań:

 

  • Czy link jest istotny dla mojego regionu, branży lub niszy?

  • Czy link ma sens na tej stronie?

  • Jak mój link może przynieść wartość ich odbiorcom?

 

Czy link jest istotny dla mojego regionu/branży/niszy?

 

Budowanie lokalnych linków ma tę zaletę, że możesz szukać linków nie tylko z perspektywy branży, ale również lokalizacji. Linki, które są istotne dla Twojej dzielnicy, miasta, województwa czy regionu, są cenne.

Poza lokalizacją, szukasz także linków powiązanych z Twoją branżą, niszą lub produktem. Takie linki dodatkowo wzbogacają Twój profil linkowy. Budowanie lokalnych linków pozwala działać na różnych poziomach od lokalnego (mikro) do szerszego (makro), co przynosi korzyści na różnych skalach. To daje dużo przestrzeni na kreatywność – im bardziej twórczo podejdziesz, tym lepiej.

 

Czy link ma sens na tej stronie?

 

Podczas poszukiwania linków to pytanie powinno być zawsze na pierwszym planie. Czasami perspektywa zdobycia linku może zamglić osąd, przez co możesz marnować czas na niewłaściwe strony. Pamiętaj, aby nie skupiać się tylko na liczbach czy ilości linków. Oto co warto rozważyć:

  • Czy strona linkuje do innych stron trzecich, czy tylko do własnych treści? Jeśli nigdy nie linkuje do innych stron, może być trudno zdobyć taki link.

  • Follow vs no-follow: Chociaż linki follow są pożądane, to nie zapominaj, że duża ekspozycja na klientów jest ważniejsza. Jeśli link ma sens dla obu stron, weź go niezależnie od rodzaju.

  • Czy strona regularnie publikuje nowe treści, a ich jakość jest wysoka? Jeśli strona jest martwa i publikuje tylko kilka razy w roku, może nie być dobrym miejscem na link. Sprawdź ich kanały społecznościowe – czasami właściciele przenoszą swoją aktywność na media społecznościowe.

 

Jak mój link może przynieść wartość ich odbiorcom?

 

Zrozumienie, jak Twój link może dodać wartości dla odbiorców danej strony, pomoże Ci nie tylko tworzyć listę kwalifikowanych potencjalnych stron, ale również poprawi skuteczność działań outreachowych – co jest najtrudniejszym aspektem kampanii link buildingu.

Jeśli potrafisz zidentyfikować, dlaczego Twój link byłby wartościowy, masz już argument do użycia podczas kontaktu. To nie chodzi o „moja strona jest świetna” lub „mój artykuł jest niesamowity”, ale o faktyczne dodanie wartości.

 

Przykłady:

  • Link prowadzi do zasobu, który szczegółowo opisuje temat.

  • Link potwierdza stwierdzenie lub dowód.

  • Link rozwija powiązany temat lub punkt.

  • Link łączy odbiorców z produktem/usługą, która ich interesuje.

  • Link pomaga lepiej zrozumieć artykuł.

 

Od czego zacząć?

 

Zaczynamy od zadawania naszym klientom pytań i zalecamy, abyś zrobił to samo. Zadawanie odpowiednich pytań pomoże Ci odkryć istniejące możliwości, określić, które strategie będą najlepsze i skupić się na poszukiwaniach.

 

Pytania do zadania:

  • Jakie masz obecnie partnerstwa biznesowe?

  • Czy jesteś członkiem jakiejś rady nadzorczej, absolwentem, itp.?

  • Czy jesteś aktywnie zaangażowany w społeczność?

  • Czy wspierasz jakąś organizację charytatywną?

  • Czy Twoja firma/zespoły wolontariatują gdzieś?

  • Gdzie chciałbyś być zaangażowany?

 

Następnie korzystamy z prostych wyszukiwań w Google. Przeprowadzenie kilku wyszukiwań najważniejszych słów kluczowych pomoże Ci lepiej zrozumieć, co oferuje branża lub nisza. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie szeroko, a następnie zawężenie wyszukiwań.

Twój ostateczny cel to znaleźć najbardziej istotne możliwości linkowania, które przyniosą najlepsze rezultaty.

 

Narzędzia, które mogą pomóc:

 

Artykuł omawia strategie skutecznego budowania lokalnych linków, które mogą pomóc w poprawie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Zawiera wskazówki dotyczące poszukiwania odpowiednich stron do linkowania, nawiązywania współpracy, a także tworzenia wartościowych treści, które przyciągną uwagę potencjalnych partnerów. Dowiesz się, jak rozpoznawać wartościowe linki, jak wykorzystywać wzmianki o marce, oferować zniżki, a także jak korzystać z lokalnych wydarzeń i partnerstw biznesowych, aby zdobyć cenne linki. Jest to kompleksowy przewodnik dla firm chcących zwiększyć swoją obecność online w lokalnym kontekście.

BEZPŁATNA WYCENA

KONTAKT:

 

MULTISUB PATRYK GRUSZCZYŃSKI

NIP 8842680838

 

Zadzwoń - Multisub strony internetowe 784 472 592

Multisub strony internetowe biuro@multisub.pl

 

Multisub strony internetowe Poniedziałek - Piątek

     8.00 - 16.00

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!